اعطای امتیاز شهروندی به خریداران خارجی املاک در ترکیه

موضوع اعطای حق شهروندی به خریداران خارجی املاک در ترکیه در دستور کار قرار گرفته است

نیهات زیبکچی اوغلو، وزیر اقتصاد ترکیه که به عنوان میهمان در برنامه همایش سرمایه گذاران کشورهای خلیج با بخش غیرمنقول ترکیه، حضور داشت، اظهار کرد:”تلاشهایی برای اعطای مستقیم امتیاز شهروندی جمهوری ترکیه به خارجیانی که در کشورمان ملک خریداری کنند در جریان است.”

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان چنین قوانینی وجود دارد افزود:”هرکسی که بر روی سند ملکی اش، پرچم قرمز رنگ ترکیه نقش بسته باشد شهروند ما است. در رابطه با این موضوع تلاشهای مهمی در دستور کار قرار دارد. تاکنون شرایط این قانون را بصورت کامل مشخص نکرده ایم اما بی تردید برای کسانی که ملک خریداری کنند شهروندی ترکیه داده خواهد شد.”

زیبکچی همچنین با جلب دقت بر حمایتهای انجام شده از بخش ساختمان سازی در ترکیه تصریح کرد که فروش خانه به خارجیان نوعی صادرات محسوب می شود.

وزیر اقتصاد ترکیه تاکید نمود:”اصلاحات مد نظر، شرکتهای فروشنده خانه به خارجیان و یا هتلهای محل اقامت خارجیان را نیز در برخواهد گرفت.”

وی همچنین افزود:” در راستای این اصلاحات، شرکتهای فعال در این زمینه و شرکتهایی که به ترکیه ارز وارد می کنند نیز به عنوان شرکتهای صادر کننده محسوب شده و مشمول این قوانین خواهند گردید.”

منبع :

http://www.bugun.com.tr/ekonomi/turkiyede-konut-alana-vatandaslik-geliyor-1878147.html

http://emlakkulisi.com/turkiyede-konut-alana-vatandaslik-geliyor/418394

فهرست