تغییر بسیار مهم در شرایط دریافت اقامت توریستی ترکیه

مدرک مبنی بر تمکن مالی که پیش از این با ارائه برگه صرافی یا تعویض دلار به لیر در بانکها پذیرفته میشد، از این پس قابل اعتبار نیست.

در پی اعلام برخی از دوستان و پس از مراجعه به اداره امنیت استانبول، مطلع شدیم که از این پس جهت نشان دادن توانایی مالی فرد متقاضی اقامت توریستی ترکیه، برگه تعویض دلار به پول از صرافی یا بانکها فاقد ارزش بوده و شخص متقاضی میبایست در یکی از بانکهای ترکیه که امکان افتتاح حساب به نام ایرانیان را دارند، اقدام به افتتاح حساب نموده و مبلغ اعلام شده توسط اداره امنیت را در حساب سپرده نمایند.

باتوجه به اعلام قبلی اداره امنیت هر شخص برای دریافت اقامت توریستی ترکیه، میبایست به ازای هر ماه حداقل مبلغ ۵۰۰$ (پانصد دلار) بعنوان اندوخته با خود همراه داشته باشد و در زمان تحویل مدارک به اداره امنیت میبایست آن را اظهار کند.

مدارک لازم برای مصاحبه اقامت توریستی - خدمات مشاوره رز

لیست مدارک لازم برای دریافت اقامت توریستی ترکیه

تا پیش از این ارائه مدرک با سختگیری کمتری از طرف اداره امنیت همراه بوده و صرفا برگه تعویض (Change) پول از صرافی یا بانکها مورد تایید بود، اما از چند روز گذشته روال تغییر کرده و طبق بند مندرج در قانون اقامت و برگه های مصاحبه (Randevu) میبایست حتما دفترچه و پرینت وضعیت حساب بانکی به ادارات امنیت ارائه شود.

این تغییر به کلیه ادارات امنیت ایلاغ شده و از چند روز آینده در کلیه ادارات اجرایی میشود؛ همچنین کلیه کسانی که از این تاریخ به بعد به اداره امنیت مراجعه میکنند بدون درنظر گرفتن زمان درخواست مصاحبه (Randevu) شامل این تغییر میگردند.

جهت اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین تا پیش از این، واریز مبلغ ۵۵ لیر صدور کارت در اداره مالیه استانبول صورت میپذیرفت که از این پس این واریزی نیز در طبقه اول اداره امنیت همراه با هزینه ۸۵ دلار مالیات اقامت دریافت میگردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست