بانک ” سامان ” وارد بازار ترکیه می شود

به گزارش اخباربانک رویکرد به نقل از دیلی صباح، بعد از اینکه بانک ملت مجوز توسعه عملیات ها در ترکیه را در ماه مارس سال ۲۰۱۴ به دست آورد، بانک سامان نیز از بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) و موسسه نظارت و مقررات بانکی (BDDK) مجوز فعالیت در این کشور را درخواست کرد. BDDK در حال بررسی درخواست این بانک ایرانی است و در ابتدای سال جدید میلادی پاسخ را ارسال خواهد کرد.

ایران در حال حاضر توسعه بخش مالی در ترکیه را در نظر دارد. همچنین انتظار می رود بانک تجارت و پاسارگاد نیز بعد از تایید مجوز بانک سامان برای درگیر شدن در بازار ترکیه دوباره درخواست خود را ارسال کنند.

تایید مجوز توسعه بانک ملت که علیرغم حضورش در ترکیه از سال ۱۹۸۲ بخاطر تحریم ها مدتی غیرفعال بود نیز باعث ایجاد امید برای دیگر بانک ها شد.

به گزارش منابع آگاه از دیلی صباح علاوه بر هالک بانک که نقش مهمی در تجارت با ایران بخصوص در زمینه پرداخت بهای نفت و گاز طبیعی دارد، بانک زیارت نیز بعد از درخواست مقامات ایرانی از وزارت اقتصاد و تجارت و گمرکات ترکیه در این زمینه فعال خواهد بود. بانک زیارت که به همراه هالک بانک در ایران شعبه دارد نیز می تواند بازارهای مالی خودش را با فعالیت در ایران افزایش دهد.

همچنین گزارش شد که رشد بخش مالی می تواند تجارت دوجانبه را بهبود بخشد. پیش بینی می شود حجم تجارت بین دو کشور تا سال ۲۰۱۶ به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بانک سامان در ایران ۱۴۹ شعبه دارد و دارای اعتبار بالایی است. سامان جزو اولین بانک هایی است که در ایران خدمات الکترونیکی ارائه کرد و باعث توسعه بانکداری الکترونیک در ایران شد.

یکی دیگر از درخواست های بخش مالی ایران تسهیل شرایط بازگشایی حساب در بانک های ترکیه است.

یکی از کارشناسان ارشد که بر تمایل نظام بانکی ایران برای فعالیت در نظام بانکی ترکیه تاکید داشت گفت شرایط بهتر و راحت تری برای انجام نقل و انتقالات لازم است.

به گزارش اخبار بانک،مقامات می گویند ایرانی ها تمایل دارند پول حاصل از نفت را در ترکیه صرف کنند و فاینانسی برای شرکت های خصوصی فراهم کنند.

فهرست