برپایی دومین جشن جهانی زبان ترکی در استانبول

موسسه فرهنگی یونس امره ترکیه در چهارچوب فعالیت‌های تابستانی آموزش زبان ترکی، برنامه‌ ای با عنوان «شب‌های فرهنگی و هنری» را در میدان تاریخی سلطان احمد استانبول برگزار کرد.

موسسه فرهنگی یونس امره که امسال در چهارچوب فعالیت‌های مدرسه تابستانی زبان ترکی از ۵۴۰ دانشجو از ۴۶ کشور مختلف جهان در ۱۶ استان کشور میزبانی می‌کند یکی از سلسله برنامه‌های شب‌های فرهنگی و هنری خود را در میدان تاریخی سلطان احمد استانبول برگزار کرد.

شهروندان استانبول به این برنامه فرهنگی علاقه زیادی نشان دادند و از حضور دانشجویان خارجی زبان ترکی استقبال کردند.

در این برنامه فرهنگی و هنری دانشجویان خارجی در زمینه آموزش زبان ترکی باهم به رقابت پرداختند. به برندگان مسابقه جوایزی تعلق گرفت.

این موسسه فرهنگی با تدارک برنامه «کاروان دوستی» به ۱۶ استان ترکیه سفر کرده و در این استان ها سلسله برنامه‌های شب‌های فرهنگی و هنری را با شرکت دانشجویان کشورهای مختلف، از جمله ایران، پاکستان، هندوستان، افغانستان، فلسطین، گرجستان، مصر، فلسطین و مقدونیه برگزار کرده است.

برنامه امسال روز شنبه با برپایی دومین جشن جهانی زبان ترکی در استانبول که با حمایت ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، پایان خواهد یافت.

موسسه فرهنگی یونس امره از سال ۲۰۱۰ در کشورهای اروپایی،‌ آسیایی، خاورمیانه و آمریکا با برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مشغول فعالیت‌ می باشد.

فهرست