خبری خوش برای خریداران ایرانی ملک

وزیر توسعه ترکیه (جودت ایلماز) در حاشیه نشست تجاری ایران و ترکیه در پاسخ به سئوال خبرگزاری مهر مبنی بر رونق فروش ملک در بخش های مختلف ترکیه به ایرانی ها گفت: در صورت خرید اشخاص از شرکت های معتبر و دریافت سند رسمی، دولت ترکیه ضامن خرید ملک از سوی ایرانی ها در ترکیه است و تاکنون موردی مبنی بر تخلف در این زمینه مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش مهر مبنی بر اینکه ایرانی ها نگران سرنوشت خریدهای خود در ترکیه همانند اتفاق سال گذشته برای خریداران ملک در دوبی هستند، گفت: حقوق بین المللی هر گونه تضییع حقی از ایرانی هایی را که دارای سند مالکیت در ترکیه باشند را استیفا خواهد کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فاکتور مشوق جهت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه، این واقعیت است که ترکیه از نظر سیاسی در حال توسعه ی بیشتر روابط بین المللی است. همچنین، ترکیه در حال تبدیل شدن به یک عضو اتحادیه اروپا است و دولت ترکیه همچنان به انجام هر چیزی که بتوانند در تصمیم گیری ها و سیاست های کشورهای اتحادیه اروپا قابل قبول باشد ،مصر است. اگر در نهایت ترکیه عضو اتحادیه اروپا شود، پس از آن قطعا سرمایه گذاری درداخل ترکیه افزایش خواهد یافت. به این دلایل، اکنون زمان خوبی برای خرید زمین و ملک برای سرمایه گذاری در ترکیه است.

آمارهای رسمی از بانک مرکزی و انجمن سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ترکیه نشان می‌دهد: میزان فروش خانه به اتباع خارجی در سال ۲۰۱۵ رشد داشته است . قیمت ملک مسکونی در ۵ شهر اصلی مقصد سرمایه‌گذاران در ترکیه، حدود ۱۰ واحد درصد بیشتر از نرخ تورم این کشور است که این موضوع محرک اصلی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید .در حالی که در طول سال گذشته ۱۸هزار باب مسکن به خارجیان فروخته شده، این رقم در ۸ ماه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۲۳ درصد افزایش به ۱۴ هزار باب مسکن رسیده است.

۱۳۳۸۷_orig

همچنین اتحادیه ی اروپا تا دو سال دیگر همه ی شهروندان ترکیه را بدون ویزا پذیرش می کند به گزارش  تلویزیون دولتی ترکیه  یوهانس هان عضو مسئول توسعه ی اتحادیه ی اروپا و سیاست با همسایگان گفته است که هیچ مانعی وجود ندارد تا ویزا برای همه ی شهروندان ترکیه لغو شود.

وی در گفتگو با روزنامه ی آلمانی دی وایت گفته است که شهروندان ترکیه تا دو سال دیگر می توانند بدون هیچ منعی و بدون ویزا وارد منطقه ی شنگن شوند.

این مقام مسئول همچنین افزود : برای رسیدن به این سطح باید دو طرف پاسپورتهای شامل داده های بیومتریک تهیه کنند و برگه های جعلی را مشخص نمایند و نیز در مدیریت مرزها همکاری نمایند.

یوهانس هان گفت :

ترکیه متحد استراتژیک بسیار مهمی برای ماست و اتحادیه ی اروپایی در گسترش روابط تجاری به ترکیه به عنوان اولویت خود نگاه می کند.

همچنین به گزارش یورو نیوز از این به بعد در نشست های شورای عمومی پارلمان، نمایندگان ترکیه به زبان ترکی سخن خواهند گفت و صورتمجلس های نشست به زبان ترکی نیز تهیه خواهد شد.

مجلس نمایندگان شورای اروپا، قانون مربوط به پذیرفته شدن زبان ترکی بعنوان زبان رسمی و کاری این پارلمان و نیز افزایش تعداد اعضای ترکیه را از ۱۲ عضو به ۱۸ عضو پذیرفت.

از این به بعد ترکیه نیز همانند کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه دارای ۱۸ نماینده در مجلس نمایندگان شورای اروپا خواهد بود.

ترکیه سومین کشور پرجمعیت اروپاست و این امر در اتخاذ این تصمیم نقش مهمی داشت.

پذیرفته شدن این قانون بدین معنی است که از این به بعد در نشست های شورای عمومی پارلمان، نمایندگان ترکیه به زبان تورکی سخن خواهند گفت، سخنان بقیه اعضا به شکل همزمان به ترکی ترجمه خواهد شد و صورتمجلس های نشست به زبان ترکی نیز تهیه خواهد شد.

مجلس نمایندگان شورای اروپا دارای ۳۱۸ عضو از ۴۷ کشور مختلف جهان می باشد.

ترکیه نیز از سال ۱۹۴۹ عضو مجلس نمایندگان شورای اروپا می باشد.

همچنین خطوط هوایی ترکیه برای پنجمین بار به عنوان بهترین خط هوایی اروپا انتخاب شد.

خطوط هوایی ترکیه THY ، در نتیجه ارزیابی مسافران Skytrax2015، لایق به دریافت جایزه “بهترین شرکت هواپیمایی اروپا، بهترین سالن ویژه مسافران بیزینس کلاس”، “بهترین خدمات در سالن ویژه مسافران بیزینس کلاس” و “بهترین شرکت هواپیمایی اروپا ” گردید.

جوایز در سالن نمایش و کنگره Passenger Terminal EXPO پاریس از سوی ادوارد پلایستد، مدیر ارشد Skytrax، به تمل کوتیل، مدیر کل و رئیس هیئت مدیره خطوط هوایی ترکیه، اهدا گردید.

منبع خبر : یورو نیوز

فهرست