آموزش زبان ترکی استانبولی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. خدمات
  4. chevron_right
  5. آموزش زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی درس اول موسسه رز learn to speak Turkish lesson 1
آموزش زبان ترکی استانبولی درس دوم موسسه رز learn to speak Turkish lesson 2

 

suleymaniye-camii-2

ملت ترک هزاران سال است با تمدنهایی که به وجود آورده اند، الگویی برای دیگر ملتهای تشکیل می دهند. ترکها هم در زمینه فرهنگی و هم در صحنه های علمی دائما پیشرو و راهنما بوده اند. امروزه نیز ترکیه موطن عاشقان دانش از چهار گوشه جهان بشمار میرود.

شرط اول برای دانشجویان خارجی آمده از جمهوری های ترک و جوامع خویشاوند و یا دیگر کشورهای خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند یادگیری ترکی ترکیه در سطحی که بتوانند در دانشگاهها تحصیل نمایند، می باشد.

افرادی که قصد دارند در خارج از کشور تحصیل نمایند بایستی زبان کشور خارجی مذکور را در سطح بسیار عالی یاد گرفته باشند.

همچنین جهت برقراری روابط سالم ملی و اجتماعی در زمینه های ارتباطات، تجارت، صنعت، فرهنگ، توریسم، آموزش، خدمات نظام وظیفه، سیاست و علم به هنر زبان مادری به یک زبان بین المللی نیز نیاز است. یادگیری یک زبان خارجی به معنای کسب شخصیتی مضاعف بوده و یادگیری یک زبان خارجی نیز آشنایی با زبان و فرهنگی دیگر به شمار می آید.

اولین اثر دررابطه با آموزش زبان ترکی “دیوان لغات ترک” “محمود کاشغری” است که بین سالهای ۱۰۷۲ الی ۱۰۷۴ به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب با توجه به روش مورد اجرا نمونه های فراوانی ارائه و راه رسیدن به اصول و قواعد دنبال شده و سپس روشی که هم اکنون جهت آموزش زبانهای خارجی بکار می رود مورد استفاده قرار گرفته است.

“کاشغری” این نمونه ها را از میان ضرب و المثل ها، محاورات روزمره و آثار هنری منظوم جمع آوری کرده است. وی ضمن آموزش زبان ترکی قصد معرفی و آموزش فرهنگ ترک را نیز دارد.

“کاشغری” جهت تاکید بر لزوم تکرار در یادگیری زبان از یادآوری قوانینی که پیش تر بکار گرفته است ابایی ندارد. با بررسی اثر مذکور معلوم می شود که این استاد بزرگ تا دستیابی به روشی مذکور تلاش فراوانی نموده و طی دو سال این اثر را ۳ بار نوشته و لی بدلیل اینکه مورد پسندش واقع نشده برای چهارمین بار تحریر نموده است.

بدین ترتیب “دیوان لغات الترک” در موضوع نوشتن اثر نیز درسی برای آیندگان به شمار می آید.

دومین اثر بزرگ جهت آموزش زبان ترکی برای خارجیان “محاکمه اللغتین” “علی شیر نوایی” است که در قرن پانزدهم نوشته شده است. این اثر که درآن زبانهای ترکی و فارسی مقایسه می شود بعنوان اولین اثر تاریخی زبان ترکی در زمینه های نام شناسی و مفهوم شناسی به شمار می آید.

اگر به فعالیت های مربوط به آموزش زبان ترکی به اتباع خارجی بنگریم، این آثار بچشم میخورد: “دروس ترکی برای خارجی ها”: مکالمه و قرائت” اثر کنعان آک یوز” ” ترکی تشریحی ـ عملی برای خارجی ها” اثر “حسین آیتاچ و آگاه اونن” “دروس ترکی برای خارجی ها اثر سرمد سامی اولیسان” دروس تشریحی ترکی برای خارجی ها به زبان ترکی و انگلیسی اثر “کایا جان” “ترکی بیاموزیم” اثر “محمد هنگیرمن” و “آموزش زبان ترکی برای دانشجویان خارجی” اثر “طاهر نژاد”.

maxresdefault

از مهمترین آثار دراین زمینه می توان به سری آموزش “هیت هیت” زبان ترکی برای خارجی ها که در سال ۲۰۰۲ از سوی مرکز آموزش زبان ترکی TÖMER وابسته به دانشگاه آنکارا منتشر گردید و اثر “ترکی بیاموزیم ـ اورهون” تالیف “مورات اوزبای و فخری تمیزیورک” چاپ ۲۰۰۲ اشاره نمود.

علاوه بر کتب مذکور که به منظور آموزش هر چه بهتر زبان ترکی تهیه گردیده در مراکز آموزش این زبان نیز دانشجویان خارجی در آن به آموزش می بینند. با استفاده از متدهای ساده و مدرن زبان ترکی آموزش داده می شود.

دانشجویان خارجی که به منظور تحصیلات عالی به ترکیه می آیند برای ادامه تحصیل در دانشگاههای ترکیه بایستی ترکی ترکیه را در حد مطلوبی فرا گیرند و آن را با اخذ مدرک به اثبات برسانند.

مراکز تحقیقی و کاربردی آموزش زبان ترکی با هدف آموزش زبان ترکی ترکیه در بنیه دانشگاهها با نام اختصاری “تومر” تاسیس گردیده است. درحال حاضر چهار مرکز آموزش زبان ترکی وابسته به دانشگاههای آنکارا، غازی، استانبول و اژه وجود دارد مرکز آموزش زبان ترکی وابسته به دانشگاه آنکارا دارای ۱۲ شعبه مختلف در سطح ترکیه می باشد. مراکز آموزش زبان ترکی نقش زیادی در گسترش این زبان به عنوان زبان علمی و ارتباطی ایفا می کنند.

اولین محل آموزش دانشجویانی که از جمهوری های ترک و جوامع خویشاوند و نیز کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ترکیه آمده اند همین مراکز آموزش زبان ترکی ترکیه می باشد.

مرکز آموزش زبان ترکی ترکیه که در بنیه دانشگاهها تاسیس شده و جایگاه ویژه زبان ترکی در میان زبانهای جهان را حفظ می کنند وظایف خود را بدون هیچ نقصی به انجام می رسانند. مراکز آموزش زبان ترکی ترکیه که علاوه بر آموزش این زبان درباره فرهنگ ترک و ترکیه نیز اطلاعاتی به دانشجویان ارائه می نماید.


شرایط  و نحوه برگزاری دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی

 

 

شرایط و نحوه برگزاری کلاسهای آموزش زبان که هم اکنون در حال برگزاری در آموزشگاه میباشد .

 

  ۱-پکیج کلاسهای فشرده گروهی:

   کلاسهای فشرده گروهی که کلا در یک ترم ۴۸ جلسه ای در مدت زمان حدود ۳ ماهه برگزار میگردد و کل کتاب هیتیت ۱تدریس میگردد

  تشکیل کلاسها هفته ای ۳ روز خواهد بود و ظرفیت هر کلاس ۵ حداکثر ۵ نفر میباشد. هزینه این کلاس ۷۵۰ لیر میباشد.

 

۲-پکیج  کلاسهای نیمه فشرده گروهی:      

 این نوع کلاسها در ۲ ترم وهر ترم در ۳۰ جلسه در مدت زمان حدود ۵/۲ ماه برای هر ترم در نظر گرفته شده و کل کتاب هیتیت ۱ تدریس میگردد . تشکیل این کلاسها در هفته ۳ روز خواهد بود و ظرفیت هر کلاس حداکثر ۵ نفر میباشد . هزینه هر ترم ۵۰۰ لیر میباشد.    

 

۳-پکیج کلاسهای خصوصی تضمینی  

 

این کلاس خصوصی تضمینی بوده که در ۳۷ جلسه ۵/۱ ساعته برگزار میگردد که زمان و تعداد جلسات برگزاری کلاسها با توافق طرفین اعلام میگردد . در این کلاس فقط کتاب هیتیت ۱ تدریس خواهد شد. هزینه این کلاس تک نفره ۲۵۰۰ لیر و ۲نفره ۳۲۰۰ لیر میباشد و در

صورت تقاضا برای جلسات اضافه هر جلسه ۵۰ لیر محاسبه می گردد.

۴- پکیج کلاسهای خصوصی

 در این کلاس نیز بصورت خصوصی و در اختیار زبان آموز بوده که کل پکیج شامل ۳۰ جلسه ۵/۱ ساعته و کتاب هیتیت تدریس می گردد.

 هزینه این پکیج تک نفره ۲۰۰۰لیر بوده و برای نفر دوم ۵۰۰ لیر اضافه میگردد.و هر جلسه اضافه نیز ۵۰ لیر محاسبه می گردد.

۵- کلاسهای خصوصی آزاد

 این کلاسها مخصوص کسانی است که نیاز به جلسات محدود جهت ترجمه ویا یاداوری دارند که نسبت به تقاضا منعقد میگردد نوع درس و کتاب در اختیار زبان آموز میباشد. هزینه تشکیل کلاس تک نفره ۸۰ لیر و دو نفره ۱۰۰ لیر میباشد و هر جلسه در ۵/۱ ساعت برگزار می گردد.

۱

 

۶-پکیج کلاسهای خصوصی تخصصی

 این کلاسها مخصوص متخصصین رشته های مختلف بوده که نیاز به کلمات کاملا تخصصی در رشته مربوطه و مورد تقاضا رادارند که توسط متخصصین هر رشته برگزار می گردد هر جلسه این کلاس ۵/۱ ساعت بوده و هزینه هر کلاس ۲۰۰ لیر میباشد و زمان تقاضا تا تشکیل کلاس

حداکثر یک هفته زمان نیاز میباشد. این کلاسها تک نفره بوده و جهت نفر دوم مبلغ ۷۰ لیر اضافه می گردد.

 

 

۷-پکیج خصوصی صفر تا صد مخصوص داوطلبان ثبت نام در مرکز آموزشی و دانشگاهی و تومر

 

 از انجا که ایرانیان عزیز تمایل به شرکت در دوره های اموزشی مدارس و دانشگاهی ترکیه را دارند در ابتدا باید حتما مدرک تومر را برای ثبت نام داشته باشند لذا برای آماده سازی عزیزان گذراندن این دوره توصیه میگردد.در این دوره  ۳ کتاب هیتیت ۱ تا ۳ تدریس میگردد . پیشنهاد این اکادمی در صورت داشتن زمان هفته ای ۳ جلسه ۵/۱ ساعته میباشد وبرای گذراندن این کلاسها حدود ۱۴۰ جلسه حداقل نیاز میباشد که میتوان ساعات و روزهای تشکیل کلاس هارا بنا بر زمان مورد نظر تغییر داد . هزینه این کلاسها برای یک نفر۹۵۰۰ لیر و برای نفر دوم  ۲۰۰۰ لیر افزایش مییابد. کلاسهای اضافه بر تعهد هر جلسه ۵۰ لیر محاسبه میگردد.

 

۸-کلاسهای گروهی عادی

 

این کلاسها  در ۶ ترم ۱۲ جلسه ای ۵/۱ ساعته برگزار میگردد و حداکثر افراد ۶ نفر در هر کلاس میباشد ودر هر هفته ۳ جلسه برگزار میگردد و در مدت زمان حدود یک ماه برای هر ترم در نظر گرفته شده است و هزینه هر نفر برای هر ترم۲۵۰ لیر میباشد.

 

۹- کلاسهای گروهی مکالمه

 

این کلاسها مخصوص افرادی است که ترکی را بلد میباشند ولی نمیتوانند صحبت کنند. به همین جهت این اکادمی کلاسهای مکالمه را با

محوریت  مکالمه حضوری با دیگر زبان آموزان و خواندن موزیک و دیدن فیلم و مسابقه برنامه های متنوع دیگر برگزار مینماید . این کلاسها با تعداد حداکثر ۶ نفر و در ۱۰ جلسه در هفته ای ۲ روز برگزار می گردد . هزینه شرکت در کلاسها ۲۵۰ لیر میباشد.

 

 ۱۰-کلاسهای انگلیسی و روسی معمولی خصوصی

 

این کلاسها مخصوص افرادی است که جهت یاد اوری نیاز به دوره دارند که بسته به تقاضا تعداد جلسات بسته میگردد و ساعات و تعداد جلسات در هفته با توافق طرفین برگزار میگردد. هزینه هر جلسه تدریس یک نفره ۶۵ لیر و ۲ نفره ۸۰ لیر میباشد.

 

 

۱۱- پکیج صفر تا صد انگلیسی فقط جهت مکالمه و خواندن و نوشتن

 

این کلاسها فقط مخصوص افرادی است که مایلند بتوانند انگلیسی صحبت کنند بخوانند و بنویسند که حداقل نیاز به ۷۰ تا ۱۱۰ جلسه دارند (بستگی به توانایی زبان آموز و خواسته وی دارد) هر جلسه ۵/۱ ساعت بوده و تعداد آن در هفته حداکثر ۶ جلسه در ۳ روز میباشدکه قابل تغییر میباشد هزینه این پکیج ۷۰ جلسه ای۴۲۰۰ لیر و ۱۱۰ جلسه ای ۶۰۰۰لیر میباشد.

 

 

۱۲ – پکیج تافل و ایلتس خصوصی تضمینی

Travellr  book Metod

 

این پکیج شامل تدریس کتاب  های قید شده بالا در سطح ایلتس و تافل بوده که حداقل جهت رسیدن به ایلتس  ۵/۷  نیاز به ۲۰۰ جلسه  ۵/۱

 

ساعته داردکه زمان و تعداد برگزاری جلسات با توجه به زمانهای آزاد زبان آموز و استاد مربوطه تعیین میگردد. هزینه این پکیج برای ۲۰۰

 

جلسه جهت یک نفر ۱۰۰۰۰ لیر میباشد و نفر دوم برای ۲۰۰ جلسه ۳۰۰۰ لیر افزایش مییابد.

 

 

۱۳- کلاسهای انگلیسی جهت تدریس کتابهای دبیرستانی

 

 این کلاسها به صورت ۱۰ جلسه ای  تک نفره بوده و هزینه آن جهت هر جلسه تدریس ۴۵ لیر برای هر نفر و نفر دوم ۱۵ لیر اضافه می گردد.

 

و تعداد برگزاری و ساعات آن توافقی میباشد .

 

 

 

۱۴- کلاسهای تخصصی  انگلیسی

 

 این کلاسها مخصوص آموزش اصطلاحات تخصصی و فنی میباشد که تعداد جلسات در هنگام ثبت نام تعیین میگردد .هزینه تشکیل این کلاسها  برای یکنفر ۱۵۰ لیر و ۲ نفره ۱۸۰ لیر میباشد.

 Yos-Sat-Ales-sat-Tommer

   

 

جلسات اضافه گروهی هر ترم دونفر یک نفره طول زمان تدریس تعداد جلسات تعداد ترم نوع پکیج شماره پکیج
……. ۷۵۰ …. …. ۳ ماه ۴۸ ۱ فشرده گروهی  زبان ترکی ۱
……. ۵۰۰ …. …. ۵/۲ ماه ۳۰ ۲ نیمه فشرده گروهی زبان ترکی ۲
.۵۰ لیر ….. ۳۲۰۰ ۲۵۰۰ ۲ماه ۳۷ ۱ دوره خصوصی تضمینی هیتیت ۱ ۳
۵۰لیر ….. ۲۵۰۰ ۲۰۰۰ ۴۵ روز ۳۰ ۱ دوره خصوصی هیتیت ۱ ۴
…. …. ۱۰۰ ۸۰ …… ….. جلسه ای آزاد خصوصی تک جلسه ای ۵
….. ….. ۲۷۰ ۲۰۰ ….. ….. جلسه ای خصوصی تخصصی و فنی ترکی ۶
۵۰ ….. ۱۱۵۰۰ ۹۵۰۰ ۵ماه ۱۴۰ ۱ دوره پکیج خصوصی صفر تا صد ۳ کتاب هیتیت ۷

 

کلاسهای انگلیسی

جلسات اضافه گروهی هر ترم دونفر یک نفره طول زمان تدریس تعداد جلسات تعداد ترم نوع پکیج شماره پکیج
….. ….. ۸۰ ۶۵ ….. ….. هر جلسه انگلیسی و روسی خصوصی جلسه ای ۱
….. ….. ….. ۴۲۰۰- ۴ ماه ۷۰تا ۱۱۰ ۱ دوره صفر تا صد جهت مکالمه و خواندن و نوشتن انگلیسی ۲
۶۰۰۰ ۶  ماه
….. ….. ۱۳۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰ ۱۰ ماه ۲۰۰ ۱ دوره پکیج تافل و ایلتس کامل ۳
….. ….. ۶۰۰ ۴۵۰ ۱۵ روز ۱۰ ۱ انگلیسی دبیرستانی ۴
….. ….. ۱۸۰ ۱۵۰ ….. ….. جلسه ای تخصصی انگلیسی ۵
…… ….. ۸۵ ۷۰     جلسه ای رفع اشکال و دوره یاد اوری ۶
….. ….. ۱۲۰ ۹۰     جلسه ای آماده سازی و تست زنی و رفع اشکال ۷

 

YOSکلاسهای

جلسات اضافه گروهی هر ترم دونفر یک نفره طول زمان تدریس تعداد جلسات تعداد ترم   شماره پکیج
……… ……. ۱۵۰۰۰دلار ۱۰۰۰۰دلار ۱۰ ماه ۲۰۰ دوره۱ YOS کلاسهای کنکور ترکیه تضمینی ۱
….. ….. ۲۲۰۰دلار ۱۵۰۰دلار ۲ ماه ۳۰ ۲ماه           عمومیYOS ۲
….. ….. ۸۰ ۶۰ ….. ….. جلسه ای دروس مدرسه ای ترکیه ۳
….. ….. ۶۵ ۵۰ ….. ….. جلسه ای دروس مدرسه ایرانی ۴
……. ۴ نفره۶۰ ۲۰۰ ۱۵۰ ……. ….. جلسه ای آماده سازی و تست زنی و رفع اشکال ۵

 

 

revak

خدمات و کلاس های آموزش زبان رز به شرح زیر می باشد

برگذاری کلاس های ترمیک گروهی

برگذاری کلاس های خصوصی

پکیج های آموزشی تضمینی و پکیج های مسافرتی

ارسال اساتید مجرب به منزل و محل کار شما

کلاس های آموزش زبان با موسیقی و فیلم

ترجمه حضوری متون توسط مترجم رسمی با تایید رسمی

کلاسهای نامه نگاری / کلاس های تربیت مدرس TTC

آمادگی آزمون های YÖS – sat – ales – tys – TÖMER

جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

فهرست