ثبت شرکت در ترکیه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. خدمات
  4. chevron_right
  5. ثبت شرکت در ترکیه

قوانین کلی درخصوص ثبت شرکت در ترکیه

خدمات تجاری در ترکیه business-services-in-turkey
با توجه به قانون مصوب  ابتدای ماه فوریه ۲۰۱۲ ، کلیه اتباع کشورهای خارجی جهت شروع هر نوع کسب و کار و می بایستی اقدام به ثبت شرکت نموده و سپس برای خود درخواست اجازه کار نماید . پس از دریافت اجازه کار، شما میتوانید بدون محدودیت  به  ترکیه ورود و خروج داشته، خود را بیمه کنید و پس از ۵ سال اقامت دائم بگیرید.

برخی قوانین برای ثبت شرکت در ترکیه و قعالیت تجاری به شرح زیر است:

از سال ۲۰۰۳ قوانین ثبت شرکت در ترکیه تغییر کرده است بر اساس این تغییرات برای فعالیت در ترکیه و تجارت در این کشور ثبت یک شرکت ضروری است. یک شرکت خارجی میتواند با مالکیت ۱۰۰% اشخاص خارجی به ثبت برسد و تحت عنوان نام شرکت در این کشور فعالیت کند، شرکت های خارجی ثبت شده در ترکیه حق این را خواهند داشت که در چارچوب اهدافی که در اساسنامه مشخص شده است فعالیت کنند و سودآوری داشته باشند. مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در ترکیه ۲ الی ۳ روز کاری برای شرکت های مسئولیت محدود است و این زمان برای شرکت های سهامی عام متفاوت بوده و منوط به تصویب وزارت صنعت و تجارت ترکیه است.

به خاطر  داشته باشید که ثبت شرکت حتی در ایران نیز کار ساده ای نیست

و نیاز به همفکری و مشاوره و انتخاب روش صحیح دارد

امیدواریم که در ترکیه شرکت ما دوست و  مشاور خوبی برای شما باشد

در قانون جدید ترکیه شرکت ها باید در زمینه کاری خود شفافیت داشته باشند ، صورت حساب های مالی شرکت ها باید شفاف باشد و شرکت ها باید در این راستا بکوشند .

شرکت های مسئولیت محدود LS

سهامداران

سهامداران با توجه به سرمایه گذاشته شده توسط آنها مسئول هستند، اگر شرکت نتواند مالیات خود را بدهد سهامداران به نسبت میزان سهامشان مسئول هستند.

تعداد سهامداران

میتواند از ۱ الی ۵۰ نفر باشد.

نوع سهامداران

میتوانند اشخاص حقیقی، حقوقی، شهروند ترکیه و یا افراد خارجی باشند.

مدیران

مدیران میتوانند شهروند ترکیه یا تبعه یک کشور خارجی باشند، مدیر شرکت میتواند طبق اساسنامه از سهامداران نباشد و فردی غیر از سهامداران شرکت باشد.

اساسنامه

این موارد باید در اساسنامه ذکر شوند: سهامداران، نام شرکت، موضوع فعالیت شرکت، مقدار سرمایه، سرمایه تعهد شده از طرف هر سهامدار، مدت شرکت، روش اعلان اطلاعیه های شرکت

سرمایه سهمی

حداقل سرمایه یک شرکت مسؤولیت محدود ۵۰۰۰ لیر است. ارزش اسمی هر سهم نمی تواند کم تر از ۲۵ لیر باشد.

دارایی های زیر می توانند به عنوان سرمایه برای سرمایه گذار خارجی تلقی گردند:

الف) ماشین آلات ، تجهیزات ، ابزارها و کالاها به عنوان سرمایه غیر نقدی
ب) دارایی های غیر مادی ( حق اختراع، علایم تجاری،…)
پ) سود حاصل از سرمایه گذاری خارجی و اصل و بهره وام های خارجی و اصل و بهره وام های خارجی و سایر حقوق مالی
ت) حقوق بهره برداری و فرآوری منابع طبیعی
ث) سهم های شرکت های دیگر

سرمایه به شکل اوراق سهام منتشر نمی شود . حداقل مشارکت ۲۵ لیر یا هر مقدار بالاتر قابل تقسیم به ۲۵ لیر است . هر انتقال مالکیتی باید در دفتر ثبت سهم وارد و توسط حداقل ¾ اعضا تصویب شود و این اعضا باید نماینده حداقل ¾ سرمایه سهمی باشند. انتقال می تواند مشمول هر گونه ممنوعیت دیگر موجود در اساسنامه باشد.

جلسات سالانه

جلسات سهامداران معمولاً با دعوت مدیران یا دارندگان حداقل ۱۰% سرمایه سهمی ، یک بار در سال و ظرف ۳ ماه بعد از اتمام سال مالی برگزار می گردد. برای شرکت مسؤولیت محدود با بیش از ۲۰ سهامدار، مقررات مربوط به مجامع عمومی شرکت سهامی عام در مورد مجامع عمومی سهامداران اعمال خواهد شد . در شرکت مسؤولیت محدود با ۲۰ یا تعداد کم تر سهامداران، رأی گیری به صورت کتبی انجام می شود. حقوق قانونی مجمع عمومی شامل تصمیمات در مورد اصلاح اساسنامه، تصویب صورت وضعیت مالی و تعیین محل هزینه کردن سود خالص است.

بازرسی

اگر تعداد سهامداران بیش از ۲۰ نفر باشد، انتصاب یک بازرس قانونی ضروری است.

انحلال

یک شرکت مسؤولیت محدود در موارد زیر می تواند منحل شود:

۱) انقضای مدت مقرر در اساسنامه
۲) تصمیم مجمع سهامداران
۳) تصمیم دادگاه مبتنی بر درخواست سهامداران
۴) سایر موارد بیان شده در قوانین مرتبط مانند عدم امکان تصدیق تأسیس ، از دست دادن سرمایه سهمی، کاهش تعداد سهامداران به زیر ۲ ، تحقق هر علت انحلال که در اساسنامه مقرر شده است و ورشکستگی شرکت

تصفیه

به استثنای مورد ادغام با شرکت دیگر ، در صورت تبدیل شرکت مسؤولیت محدود به شکل دیگری از شرکت یا انتقال به یک شرکت حقوق عمومی ، شرکت طی یک فرآیند رسمی تصفیه می شود . در صورت عدم وجود هیچ مدیر تصفیه ای که توسط اساسنامه یا با تصمیم مجمع سهامداران تعیین شده باشد، مدیر شرکت تشریفات تصفیه را انجام خواهد داد. نام مدیران شرکت به عنوان مدیران تصفیه در دفتر ثبت تجارتی وارد و ۳ بار در فاصله ای که متجاوز از یک هفته نباشد آگهی خواهد شد. طلبکاران شرکت فرا خوانده خواهند شد تا ظرف یک سال درخواست دهند و مدارکشان را ارائه کنند.

تشریفات انحلال باید نزد مقامات داخلی اجرا شود و حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول می انجامد. کلیه الزامات مالیاتی باید در طول دوره تصفیه رعایت شوند.

قوانین سال ۲۰۱۲ برای ثبت شرکت در ترکیه

قانون جدید ترکیه برای  اتباع  خارجی دو نکته مهم را به قانون قبل اضافه نموده است که به شرح ذیل میباشد

۱- اگر به تنهایی مایلید در ترکیه شرکت ثبت نمایید، با توجه به قانون جدید امکان پذیرمی باشد. بر اساس قوانین جدید ثبت شرکت در ترکیه از این پس تنها با وجود یک سهامدار نیز می توان نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمود و سهام ۱۰۰ % شرکت را در اختیار داشته باشد. (این  قانون برای شرکت های مسئولیت محدود که قیلاٌ حتماٌ می بایست حداقل با ۲ نفر ثبت شوند امکان پذیر است. برای شرکتهایی با سهامی خاص، همچنان ۵ شریک الزامی است)

۲- مطابق با قانون جدیدحداقل سرمایه شرکت های بامستولیت  محدود ۱۰٫۰۰۰ لیره ترک و شرکت های سهامی خاص ۵۰٫۰۰۰ لیره ترک می باشد و اشخاص حقیقی یا حقوقی که بخواهند در ترکیه شرکت ثبت نمایند می بایست ۱/۴ (۲۵%) ارزش سرمایه شرکت را قبل از انجام تشریفات ثبت شرکت، به ترکیه وارد نمایند (به حساب خزانه دولت واریز نمایند). مبلغ واریزشده پس از پایان تشریفات ثبت شرکت به صورت رسمی و درج اطلاعات در روزنامه رسمی ترکیه، قابل برداشت خواهد بود.

هزینه های جاری یک شرکت در ترکیه:

بسته به نوع تجارت و میزان فعالیت شما هزینه ها متغیر و میتواند شامل لیست بلندتری باشد، اما لیست موارد ضروری و ابتدایی پس از ثبت شرکت در ترکیه بشرح ذیل است:

۱- هزینه حسابدار (هزینه حسابدار رسمی ماهانه ۱۸۰ دلار به بالا)

۲- هزینه کارمند (اجباری نیست ولی بهتر است برای اعتبار شرکت در آینده پرداخت شود)

۳- هزینه اجاره محل دفتر

۴- هزینه حقوق و بیمه کارمند و بیمه اعضای شرکت

۵- هزینه آب ، برق ، تلفن و اینترنت

۶- در صورتی که محل کار اجاره باشد ۲۳ درصدمالیات بر اجاره (استوپاژ)

۷- هزینه های دفاتر رسمی و پلمپ آن در اداره دارایی (سالانه حدودا ۴۰۰ دلار )

۸- مالیات بر درآمد (معادل ۱۸ % سود خالص شرکت) که بصورت سالانه محاسبه و قابل پرداخت است

توچه داشته باشید اگر کارمند ترک (وطن داش) داشته باشید و از روز اول او را بیمه نمایید، علاوه بر پایین تر بودن حق بیمه، روند دریافت اقامت کاری ترکیه نیز آسانتر خواهد شد.

خدماتی که توسط شرکت ما در این زمینه انجام میشود

  • تکمیل مدارک ثبت شرکت و حسابداری
  • امور  مربوط به  دفترخانه جهت ثبت شرکت
  • مشاور مالی و معرفی  حسابدار رسمی شرکت در مرحله ثبت
  • امور  مربوط به  اداره مالیات، اتاق بازرگانی، ثبت روزنامه رسمی
  • امور   مربوط به  اداره ثبت احوال
  • معرفی  وکیل  مجرب
  • امور  مربوط به دارایی و اتاق بازرگانی در ترکیه
  • معرفی حسابدار رسمی برای ادامه فعالیت شرکت
  • معرفی پرسنل مجرب در صورت نیاز
  • مشاوره و پیدا کردن و اجاره محل برای شرکت
  • کمک به افتتاح حساب بانکی در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه –

فهرست