خلاصه ای از مطبوعات امروز ترکیه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴

خلاصه ای از مطبوعات امروز ترکیه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴

گلچینی از مطبوعات امروز ترکیه را تقدیم شما عزیزان می کنیم…روزنامه خبر ترک نوشته است که بیش از ۱۰۰ هزار شهروند سوری از شهر حلب سوریه در حال آمدن به سوی ترکیه هستند.
براساس این خبر گفته می شود که موج بزرگی از مردم سوریه که در اطراف حلب زندگی می کردند به دنبال حملات هوایی روسیه و رژیم اسد مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و مهاجرت به سوی مرزهای ترکیه شده اند. به نظر میرسد که این مهاجرین در خلال سه روز اینده به مرز کشورمان خواهند رسید.روزنامه وطن نوشته که طرح تشکیل منطقه حائل در سوریه بر روی میز قرار دارد.
به دنبال حملات روسیه به مناطق تحت اختیار مخالفین و براه افتادن امواج جدیدی از مهاجرت در سوریه، ایالات متحده آمریکا اقدام به بررسی مجدد طرح منطقه حائل در سوریه کرده است.
براساس اخبار منتشر شده در مطبوعات آمریکایی، معاونین باراک اوباما رییس جمهوری امریکا و مسئولین وزارت دفاع این کشور روز دوشنبه گذشته در کاخ سفید، اقدام به بررسی طرح احتمالی تشکیل منطقه امن در سوریه کرده اند. براساس پیش بینی های موجود در صورت تشکیل منطقه حائل، سربازان آمریکا، ترکیه و اردن در منطقه مستقر خواهند گردید و هواپیماهای آمریکایی نیز اقدام به تامین امنیت ان خواهند نمود.

 

روزنامه صباح با تاکید بر روز عاشورا از قول رییس جمهوری خواستار اتحاد جهان اسلام شده است.
به گزارش این روزنامه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، با تاکید بر عظمت روز عاشورا ابراز امیدواری کرد که این روز مژده رسان ازادی برای تمامی برادران مسلمانی باشد که در سوریه، عراق، فلسطین، مصر، لیبی و میانمار تحت ظلم قرار دارند. وی همچنین تصریح کرد که امیدوارم عاشورا عامل وحدت و همبستگی مسلمین گردد.

 

روزنامه یئنی شافاک در خبری پزشکی نوشته است براساس گزارش تهیه شده از اتاق بازرگانی آنکارا در زمینه توریزم سلامتی، بسیاری از کسانی که برای درمان از کشورهای خارج راهی ترکیه می شوند به منظور معالجه بیماریهای چشمی، اورتوپدی و داخلی میهمان کشورمان می شوند.
براساس این گزارش کیفیت بالای درمان به همراه هزینه های اندک ان، سبب شده تا بسیاری از توریستها به خصوص گردشگران لیبیایی، آلمانی، عراقی و آذربایجانی به ترکیه به عنوان محلی برای درمان دردهای خود بنگرند.

 

و روزنامه حریت نوشته است سازمان بهداشت جهانی در مورد مصرف آن بخشی از فرآورده های گوشتی که بصورت سوسیس، ژامبون و کالباس تولید می شود هشدار داده است. براساس بیانیه این سازمان به نظر میرسد که این فراورده ها نیز همانند سیگار می توانند سبب افزایش موارد ابتلا به سرطان شوند.
قرار است تا سازمان بهداشت جهانی در این رابطه، روز دوشنبه اینده گزارش مشروحی منتشر کند. حتی گفته می شود که گوشت قرمز نیز در میان موارد سرطانزا قرار دارد اما خطر آن بمراتب کمتر از فراوردهای گوشتی مذکور است.

فهرست