خلاصه مطبوعات ترکیه دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴

خلاصه مطبوعات ترکیه دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴

روزنامه حریت طی گزارشی تحت عنوان ” ترکیه در نیویورک اسمان خراش ۳۲ طبقه ای بنا خواهد کرد ” می نویسد وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرده است که برای برآورد نیازهای نمایندگی دایمی ترکیه در سازمان ملل متحد و سر کنسولگری ترکیه در نیویورک بجای ساختمان خانه ترک یک آسمان خراش ۲۳ طبقه ای احداث خواهد شد. امور احداث این آسمان خراش در پایان سال ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید. این ساختمان هم به افزایش اعتبار ترکیه یاری خواهد کرد و هم به جامعه ترک در منطقه خدمت خواهد نمود. در این ساختمان جدید در موازات بخش های خدمات رسمی، سالن های کنفرانس و خانه های سازمانی نیز وجود خواهد داشت.
روزنامه ینی شفق طی گزارشی تحت عنوان ” هزار و صد داستان برای جایزه خوبی و نیکوکاری ” ضمن اشاره به اینکه برای اعطای جوایز بین المللی خوبی و نیکوکاری که امسال دومین آن از سوی وقف امور دینی ترکیه ترتیب خواهد یافت، داستان های مستند در عرصه ملی و بین المللی با یکدیگر رقابت خواهند کرد می نویسد این مسابقه برای تشویق نیکوکاری و همیاری، بوجود آورن یک جامعه دارای حس مسئولیت ، ایجاد شعور اجتماعی در زمینه خوبی و مدنیت ترتیب یافته و از بین داستانههای مستند شرکت کننده بهترین برگزیده خواهد شد. امسال دومین این مسابقه برگزار خواهد شد. هزار و صد داستان مستند در ۸ زبان متفاوت از ۱۳۵ کشور از طریق اینترنت و رسانه های گروهی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. در پی این بررسی ها و مطالعات ۲۲ داستان مستند واقعی موفق به راه یابی به مسابقه فینال گردید. مراسم بین المللی اعطای جوایز خوبی روز ۱۳ ام ماه مارس در مرکز کنگره خلیج در استانبول برگزار خواهد شد.
روزنامه صاباح طی گزارشی تحت عنوان ” شهرستان سلجوق نامزد سمپوزیم توریسم جهانگردی ” می نویسد سمپوزیوم بین المللی توریسم عقیدتی در طول ماه جاری برای دومین بار در پرتغال برگزار خواهد شد. شهرستان سلجوق ازمیر می خواهد تا از دومین سمیوزیوم توریسم عقیدتی با شرکت ۱۵۰ کشور میزبانی کند. شهرداری سلجوق برای شرکت در سمپوزیوم مراجعه کرده است. شهر عتیق افس در لیست میراث فرهنگی جهان جای دارد. کلیسای حضرت مریم واقع در دامنه های کوه بلبل نیز اهمیت فراوانی از نظر توریسم عقیدتی دارد. شهرداری سلجوق بعنوان سمبل توریسم عقیدتی مجسمه بزرگ حضرت مریم در دامنه های کوه نصب خواهد کرد.
روزنامه استار طی گزارشی ضمن اشاره به اینکه برای تحرک صنعت جهانگردی در سال ۲۰۱۶ فعالیت هایی برای افزایش تعداد توریستهای بازدید کننده از شهرستان بودروم ترکیه انجام می گیرد می نویسد نماینده گان بخش های توریستی ترکیه در نمایشگاههای جهانگردی شرکت می کنند. فعالیت های این شرکتها در طول ماه ژانویه در کشورهایی مانند هلند، ایرلند، اسپانیا؛ سوئیس، استانبول و بلژیک بسرعت ادامه یافت. در روزهای آینده شهرستان بوردوم ترکیه از حدود هزار روزنامه نگار و چهره های مهم شرکت های جهانگردی و شبکه های اجتماعی میزبانی خواهد کرد. حمایت از برنامه های پرواز شرکت های هواپیمایی مختلف با اقدامات وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه روح تازه ای به بخش جهانگردی دمیده است .
روزنامه خبرترک طی گزارشی تحت عنوان ” جهان از صالح دورسون سخن می گوید ” می نویسد مسابقه ای که در آن تیم فوتبال گالاتاساری تیم فوتبال طرابزون اسپور را مغلوب ساخت صحنه یک حادثه جنجالی بزرگ گردید. جریان حادثه از این قرار است : اوزر هورماچی کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و لحظاتی بعد هم لوکاس پودولسکی با به ثمر رساندن گل تساوی، ضربه بعدی را به پیکر تیم حامی ماندرالی وارد کرد. آیکوت دمیر بازیکن بعدی بود که در دقیقه ‘۶۹ از بازی اخراج شد، اما صحنه جنجالی تر این دیدار زمانی رقم خورد که لوئیز پدرو کاواندا در دقیقه ‘۸۶ داخل محوطه اوموت بولوت را نقش بر زمین کرد تا یک پنالتی اعلام شود و در این صحنه کارت قرمز دنیز آتش، داور مسابقه به زمین افتاد.
صالیح دورسون، بازیکن تیم ترابزون اسپور کارت قرمز را برداشت و آن را مقابل دیدگان داور بلند کرد که به سرعت باعث اخراج او نیز شد. در میان ضرب و شتم ها، کاپیتان تیم میزبان سلچوک اینان بر اعصاب خود مسلط ماند و در دقیقه ‘۸۹ با گل کردن ضربه پنالتی تیم خود را به پیروزی رساند.
همین روزنامه می افزاید : این حرکت صالیح دورسون بازیکن تیم فوتبال ترابزون اسپور که یک اولین در تارزیخ فوتبال جهان است، در رسانه های گروهی خارجی نیز به شکل گسترده ای منعکس گردید. بسیاری از رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی این خبر را در صفحات ورزشی خود با تیتر های درشت انتشار دادند.

فهرست