مسئله معافیت ویزا برای شهروندان ترکیه قابل حل است

سلیم ینل سفیر دیپلماتیک ترکیه در نزد اتحادیه اروپا طی سخنانی در تلویزیون ” ARD ” آلمان اعلام داشت : در مباحثات ترکیه با اتحادیه اروپا در زمینه معافیت ویزا می تواند راه حل سریعی به مسئله پیدا شود.

ینل تاکید کرد : در رابطه با إصلاحاتی که اتحادیه اروپا در زمینه قانون مبارزه با تروریسم در ترکیه پافشاری می کند، ظرف چند ماه آینده می تواند تفاهم حاصل شود.

وی ضمن اظهار خوشبینی از حل این مسئله بعلت ادامه مذاکرات بین ترکیه و اتحادیه اروپا گفت : شورای اروپا بعنوان سازمان دهنده حقوق بشر در اروپا در این زمینه نقش پیشگام ایفا می کند.

سلیم ینل تاکید کرد : اطمینان دارم که شورای اروپا در رابطه با معافیت ویزا می تواند راه حل پیدا بکند، ترکیه در کوتاهترین مدت ممکنه خواهان اجرای معافیت ویزا می باشد.

ترکیه به تمامی تعهدات خود در رابطه با بحران پناهجویان عمل کرده است، اتحادیه اروپا نیز باید مسئولیت های خود در این زمینه را بجای آورد.

اتحادیه اروپا در چهارچوب قرار منعقده با ترکیه در مورد پناهجویان به آنکارا قول معافیت ویزا برای شهروندان ترکیه را داده بود.

آنکارا برای معافیت ویزا بایستی ۲۷ معیار تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا را بجای می آورد ولی آنکارا بعلت حوادث تروریستی فزاینده سازمانهای تروریستی فتو، پ ک ک و داعش با خواست اتحادیه اروپا در مورد اصلاح در قانون مبارزه با ترور مخالفت می کند.

فهرست