مصاحبه اردوغان با شبکه تلویزیونی سی ان ان

رئیس جمهوری ترکیه پس از کودتای نافرجام برای نخستین بار با یک شبکه خبری خارجی مصاحبه انجام داد

مصاحبه اردوغان با شبکه تلویزیونی سی ان ان
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پی کودتای نافرجام سازمان تروریستی فتح الله گولن برای نخستین بار با یک رسانه خارجی مصاحبه ای انجام داد.

۵۷۸db10e90e5e

اردوغان در مصاحبه با گزارشگر س ان ان اعلام داشت : اگر در مجلس ملی کبیر ترکیه قانون اعدام با آرای عمومی تصویب شود، آن را مورد تایید قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی در رابطه با اعاده فتح الله گولن سرکرده سازمان تروریستی گفت : این درخواست را قبلا بطور شفاهی به اطلاع باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحد آمریکا رساندیم.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه در طول هفته جاری درخواست کتبی رسمی به ایالات متحد آمریکا ارائه خواهد شد تاکید کرد : به همین شکل از دیگر کشورهای غربی و افریقایی به درخواست های رسمی در رابطه با اعاده فتح الله گولن به ترکیه آغاز خواهد شد.

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به این سوال که در صورت عدم موافقت مقامات آمریکایی با درخواست اعاده گولن چه گامی برداشته خواهد شد؟ گفت : در این صورت مجرومین درخواستی از ترکیه نیز به آمریکا اعاده نخواهد شد.

رجب طیب اردوغان ضمن یادآوری اینکه ترکیه تا بحال هر تروریستی را که آمریکا خواستار استرداد آن به این کشور شده است، با توجه به قرار داد متقابل اعاده کرده است گفت : وقتی شما از ما خواستار اعاده مجرمین می شوید و ما بعنوان شریک استراتژیک به این خواسته شما عمل می کنیم پس شما چرا قرار دادها را عمل نمی کنید؟ اگر به قراردادها عمل نکرده و مجرمی را که ما درخواست کردیم اعاده نکنید ما نیز چنان شما عمل کرده و مجرمی را که از ما می طلبید به شما اعاده نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در رابطه با مجازات اعدام که دوباره در دستور کار قرار گرفته است گفت مردم ترکیه در این زمینه درخواست های جدی دارند.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه جرم خیانت به وطن مورد بحث بوده و حکومت ترکیه این درخواست ملت ترکیه را هرگز رد نخواهد کرد و این در خواست نیز باید به حکمی در راستای قانون اساسی تبدیل شود. قانون اعدامی را که در پارلمان مورد تصویب قرار گیرد، تایید خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در رابطه با شب دفع کودتای نافرجام شب ۱۵ جولای گفت : لحظه به لحظه در جریان وقایع بوده است.

رجب طیب اردوغان در رابطه با جریان حمله به هتل محل اقامت اش در مارماریس نیز گفت : اگر ۱۵ دقیقه دیگر در آنجا بودم مرا هم کشته و یا به گروگان گرفته بودند.

فهرست